Welke software nodig bij het starten van een eigen bedrijf?

Leestijd: ongeveer 2 minuten 16 januari 2020 0 reacties

Een eigen bedrijf starten is spannend, voor iedereen. Toch kiezen steeds meer mensen voor het starten van een eigen onderneming. Nederland telt op dit moment al meer dan 1 miljoen ZZP’ers. Een deel van die ZZP’ers stopt er binnen 5 jaar weer mee en gaat terug in loondienst. Een tweede deel blijft lange tijd zelfstandig en een derde deel weet binnen relatief korte tijd een team om zich heen te bouwen, waardoor er een groter bedrijf ontstaat. Vooraf weet u nooit zeker hoe de zaken gaan lopen, maar een goede voorbereiding is het halve werk. Welke software heeft u nu nodig bij het starten van een bedrijf? Wij geven u inzicht in 3 soorten software die echt noodzakelijk zijn.

1. Office 365

Wanneer u een eigen bedrijf start, dan kunt u echt niet zonder Office 365, niet te verwarren met Office 2019 of eerdere versies. U kunt vanaf al uw actieve apparaten uitstekend werk leveren wanneer u de Office-toepassingen van Office 365 gebruikt. Onder deze toepassingen vallen Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Publisher en Access. Deze laatste twee zijn uitsluitend op de pc te gebruiken. Een groot voordeel van Office 365 is wel dat u altijd zeker weet dat u de meest recente versie gebruikt. Voor bedrijven is dit onmisbaar.

2. Passende boekhoudsoftware

Verreweg de meeste mensen die een bedrijf starten verzorgen de boekhouding in eerste instantie zelf. Als de zaken goed gaan, dan groeit het bedrijf. Dit betekent dat ook de boekhouding groeit en steeds meer tijd gaat kosten. Deze tijd kunt u niet meer investeren in uw core business, waardoor het voeren van de boekhouding de groei van uw bedrijf in de weg kan gaan staan. U kunt dan uw boekhouding (deels) uitbesteden. Of u nu zelf de boekhouding voert of deze (deels) uitbesteedt; u heeft altijd passende boekhoudsoftware nodig. Een boekhoudprogramma dat is afgestemd op uw behoeften bespaart u veel tijd en dus geld, waardoor u meer mogelijkheden heeft om uw bedrijf te laten groeien.

3. Programmalicenties

Veel startende bedrijven gaan direct gebruik maken van diverse programma’s waarvoor een licentie nodig is. Het is belangrijk om deze programmalicenties te hebben. Hierbij kan het gaan om relatief eenvoudige registratiesoftware of Photoshop, maar het kan natuurlijk ook gaan om branche-specifieke softwareoplossingen waarvoor een licentie nodig is.

Onafhankelijk diverse soorten software vergelijken

Wilt u goed én voordelig van start gaan? Dan start u met het vergelijken van diverse soorten software bij Cloudhints. U kunt via ons eenvoudig en onafhankelijk software vergelijken voor onder meer uw boekhouding, facturatie, urenregistratie, voorraadbeheer, crm software en projectmanagement software. Vergelijk eenvoudig online en start uw bedrijf met de beste software op de markt voor uw branche.

De best gewaardeerde boekhoudprogramma's van 2020!

(133 reviews)9.8/10
Boekhouden voor ZZP € 7,95 p/m
240 boekingen per jaar
Belastingdienst erkend
Ongekend eenvoudig
Boekhouden & factureren voor ZZP € 13,90 p/m
240 boekingen per jaar
120 facturen per jaar
Belastingdienst erkend
Boekhouden voor MKB € 14,50 p/m
Ongelimiteerd
Belastingdienst erkend
Ongekend eenvoudig
Boekhouden & factureren voor MKB € 24,00 p/m
Ongelimiteerd
Belastingdienst erkend
Ongekend eenvoudig
Gratis boekhouden voor starters € 0,00 p/m*
Ongelimiteerd
Belastingdienst erkend
Ongekend eenvoudig
Boekhouden voor accountants Vanaf € 1,95 p/m
Eigen huisstijl
Online samenwerken
Geen investering nodig!
Boekhouden & factureren voor accountants Vanaf € 1,95 p/m
Eigen huisstijl
Online samenwerken
Geen investering nodig!
Boekhouden voor verenigingen & stichtingen € 9,50 p/m
Ongelimiteerd
Ongekend eenvoudig
Perfecte ondersteuning
Boekhouden & factureren voor verenigingen & stichtingen € 18,00 p/m
Ongelimiteerd
Ongekend eenvoudig
Perfecte ondersteuning
(85 reviews)9.6/10
all-in Boekhouden € 9,95 p/m
Ongelimiteerd
Eenvoudig in gebruik
Gratis overstapservice
all-in Boekhouden & factureren € 15,90 p/m
Ongelimiteerd
Eenvoudig in gebruik
Gratis overstapservice
all-in Boekhouden, facturen & offertes € 20,85 p/m
Ongelimiteerd
Eenvoudig in gebruik
Gratis overstapservice
all-in Boekhouden voor accountants Vanaf € 2,00 p/m
1e administratie gratis
1e gebruiker gratis
Gratis koppelen
all-in Boekhouden en factureren voor accountants Vanaf € 3,20 p/m
1e administratie gratis
1e gebruiker gratis
Boekhouden én factureren
all-in Boekhouden inclusief voorraadbeheer € 14,90 p/m
Ongelimiteerd
Eenvoudig in gebruik
Gratis overstapservice
all-in Boekhouden inclusief projectmanagement € 14,90 p/m
Ongelimiteerd
Eenvoudig in gebruik
Gratis overstapservice
all-in Boekhouden inclusief urenregistratie € 13,90 p/m
Ongelimiteerd
Eenvoudig in gebruik
Gratis overstapservice
all-in Boekhouden, facturen & voorraadbeheer € 20,85 p/m
Ongelimiteerd
Eenvoudig in gebruik
Gratis overstapservice
all-in Boekhouden, facturen & projectmanagement € 20,85 p/m
Ongelimiteerd
Eenvoudig in gebruik
Gratis overstapservice
all-in Boekhouden, facturen & urenregistratie € 19,85 p/m
Ongelimiteerd
Eenvoudig in gebruik
Gratis overstapservice
all-in Boekhouden en meer! € 34,70 p/m
Ongelimiteerd
Eenvoudig in gebruik
Gratis overstapservice
(8 reviews)9.8/10
MYFINANCE COMPLEET Snel en foutloos boekhouden € 10,00 p/m
BTW aangifte in 1 klik
Zonder limieten
Ontwikkeld voor ZZP'ers
MYFINANCE COMPLEET Snel en foutloos boekhouden € 13,50 p/m
BTW aangifte in 1 klik
Zonder limieten
Ontwikkeld voor ZZP'ers

Vergelijk alle boekhoudprogramma's op prijs, reviews en functies!

Geen reacties

Plaats reactie

Er zijn nog geen reacties op dit artikel. Plaats als eerste een reactie!

    Plaats reactie